Location de Appartement à Baie de Marigot, Castries Quarter, avec Piscine extérieure partagée (chauffée) et Balcon ou terrasse

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Un mot du propriétaire

  • Appartement
  • 2 chambres
  • Couchages 6
  • 5 nuits séjour minimum
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Informations essentielles

  • Remboursement à 100 % dans les 24 heures après la réservation. Voir le règlement intérieur
  • Relaxation sur la plage ou au bord d'un lac
  • Plage la plus proche : 0 km
  • Piscine
  • Enfants acceptés
  • Voiture conseillée
  • Climatisation
  • Animaux interdits

Un mot du propriétaire

Description du lieu par le propriétaire

Plus Moins

Fournie par Microsoft® Translator

Équipements

Chambre et salle de bain

  • Chambre 1: Grands lit
  • Chambre 2: 2 Lits doubles
  • 2 Salle de bains attenante, 1 Toilettes uniquement

Familles

  • Convient aux enfants de tout âge
  • Animaux interdits
  • Chaise haute

Accès

  • Parking
  • Ne convient pas aux personnes en fauteuil roulant

Équipements

  • Connexion Wi-Fi
  • Climatisation
  • Piscine extérieure partagée (chauffée)
  • Pataugeoire
  • Vues sur la montagne
  • Front de mer
  • Balcon ou terrasse
  • Vue sur la mer
  • Bateau disponible
  • Accès Internet
  • Sauna
  • Cuisinière
  • Réfrigérateur
  • Congélateur
  • Micro-ondes
  • Grille-pain
  • Bouilloire
  • Lave-vaisselle
  • Lave-linge
  • Sèche-linge
  • Chaise haute
  • Télévision
  • Lecteur DVD
  • Chaîne stéréo
  • Ventilateurs de plafond
  • Draps fournis
  • Serviettes fournies

Voir tous les équipements Voir moins d'équipements

Carte

Zone

Carte

Disponibilité

Conditions d'annulation

Remboursement intégral

Remboursement à 100 % du prix dans les 24 heures après la réservation. À condition que le séjour ait lieu au moins 60 jours plus tard.

Remboursement partiel

Remboursement de 50 % du montant payé (déduction faite des frais de réservation) en cas d'annulation au moins 4 semaines avant le début du séjour.

Aucun remboursement

Aucun remboursement à moins de 4 semaines de l'arrivée.

Remboursement à 100 %Remboursement à 100 % du prix dans les 24 heures après la réservation. À condition que le séjour ait lieu au moins 60 jours plus tard.
Réservation confirmée
Remboursement de 50 %Remboursement de 50 % du montant payé (déduction faite des frais de réservation) en cas d'annulation au moins 4 semaines avant le début du séjour.
24 heures après la réservation
Aucun remboursementAucun remboursement à moins de 4 semaines de l'arrivée.
4 semaines avant
Date d'arrivée
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Ce qu'il faut savoir

Arrivée: 16:00 Départ: 10:00
Si vous avez des questions sur les horaires d'arrivée ou de départ, merci de contacter le propriétaire/gérant.

Paiement

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Fumeurs

Interdiction de fumer dans cette propriété

À propos du propriétaire

Michelle G.
Dernière mise à jour du calendrier :
20 Avr. 2024

Annonce listée depuis combien d'année(s):
8

Situé à:
Royaume-Uni
Langues parlées: Anglais
Cet hébergement appartient à une personne privée (consommateur) et non une société. Les réservations ne sont peut-être pas soumises aux lois européennes ou britanniques relatives à la protection des consommateurs. Toutefois, les sociétés Tripadvisor Rentals vous fourniront les mêmes services que pour tout autre séjour.

Ces informations sont fournies par le propriétaire de la société.

Nom de la société

Adresse de la société

Téléphone de la société

E-mail de la société

Autres informations applicables

Avis

4.5
Très bien
5 avis
Excellent
4
Très bien
0
Moyen
1
Médiocre
0
Horrible
0
Wanderer43518691016

Superb well equipped and maintained apartment with a wonderfully scenic view of Marigot Bay looking towards the ocean.
Jul 2021

An excellent apartment over two floors with a generous sized scenic balcony overlooking Marigot Bay. Perfect for sensational sunset views and interest throughout the day. Most probably the best apart… Plus 

30 Oct 2021

Cet avis est l'opinion subjective d'un membre de Tripadvisor et non l'avis de TripAdvisor LLC. Tous les avis sont soumis à des vérifications de la part de Tripadvisor.

Neil M
Saint George Parish, Grenada

Fabulous well equipped apartment
Jan 2017

This apartment is in a perfect location for exploring St Lucia - not far from Castries and it's attractions and with easy access to the south of the island. The beach is a short water taxi ride a… Plus 

21 Feb 2017

Cet avis est l'opinion subjective d'un membre de Tripadvisor et non l'avis de TripAdvisor LLC. Tous les avis sont soumis à des vérifications de la part de Tripadvisor.

Réponse du propriétaire:
Hi Neil, Many thanks for your lovely review, so pleased you enjoyed your time in Marigot Bay and our apartment. Thank you for taking the time to let us know.

Cette réponse est l'opinion subjective du gérant et non de TripAdvisor LLC.

Jacob91_123
Manchester, United Kingdom

An excellent apartment on an idyllic Island
Dec 2015

The Apartment is very well equipped, there was nothing we needed that we weren't able to find. It was very clean, well presented and furnished to a high standard. The location of the apartment pr… Plus 

8 Aug 2016

Cet avis est l'opinion subjective d'un membre de Tripadvisor et non l'avis de TripAdvisor LLC. Tous les avis sont soumis à des vérifications de la part de Tripadvisor.

Réponse du propriétaire:
Hi Jacob & Claire, Thank you so much for your detailed review, very pleased to hear you enjoyed your stay in our apartment and you loved St Lucia. Kind Regards Michelle.

Cette réponse est l'opinion subjective du gérant et non de TripAdvisor LLC.

kshesq
Haarlem, The Netherlands

Good potential, but needs some changes.
May 2016

The apartment is a very well equipped split level in the center of Marigot bay. There are 2 bedrooms (3 beds in total), 2 bathrooms with shower, washing room, spacious living room with an open kitchen… Plus 

6 May 2016

Cet avis est l'opinion subjective d'un membre de Tripadvisor et non l'avis de TripAdvisor LLC. Tous les avis sont soumis à des vérifications de la part de Tripadvisor.

Réponse du propriétaire:
Hi Kim, Hopefully I have responded to your points in the order you have raised them in your review. Unfortunately it has taken me a while to compose this response as to say I was upset by your review would be a serious understatement. Your views make you appear opposite to all our previous guests and visitors to the beautiful area of Marigot Bay. I have tried to respond to all of your points however I must draw the line where you refer to me as ‘Insane’ because we have some square shaped crockery and also the reference to the ‘Red light district’ due to the lighting. It should also be noted that you posted your first review on Trip Advisor shortly after your stay commenced, this was followed by a succession of personal emails which indicated your real reasons for posting your comments, prior to your final review on HomeAway (the site you had actually booked through) after you had left. I believe your comments are not only hurtful, inaccurate and misleading but are also in contravention to the review guidelines published by both Trip Advisor and HomeAway and I will be approaching both for your review to be removed. Yours, very sadly, Michelle. My response … Kim - The apartment is one of many apartments in this marina ‘shopping center’ and next to it is a cul-de-sac that is used as a taxi stand. So next door we have loud music and exhaust fumes coming from waiting taxis and also shouting taxi drivers. Sitting with an open window draws in all these Caribbean sounds and smells ;) therefore we rely on aircon. The balcony has the same problem. Me - There are a total of 12 apartments in the marina village of which approximately 6 are available for rental with the others being owner occupied. This does not constitute ‘many’. The Marina village is built in a courtyard arrangement and the apartments are positioned on the 1st and 2nd floors. On the ground floor there are a small number of shops consisting of a small supermarket, bank, jewellers, gift shop and a coffee shop/restaurant. There is a small single track road at the side of the marina village that stops at the bay. Across this road from the marina village are a small group of buildings that contain the police harbour masters offices, a taxi hut and a hair salon. During daylight hours there are usually a small number of taxis (2 or 3 in low season, 3 or 4 in high season) parked on the road waiting for clients, these normally have their engines switched off unless arriving or leaving. The taxi drivers wait in the hut where they usually play dominoes. The rare occasions we have ever heard music from the road is when they are washing the taxis and have the radio on. Our balcony is open air, therefore not air-conditioned, and is on the upper 2nd floor, with beautiful views of Marigot Bay and the Caribbean sea. When we use the apartment we constantly sit and dine out here and have never experienced any ‘unpleasant Caribbean sounds or smells’. We also have a fully enclosed air-conditioned downstairs dining area in the kitchen on the first floor which we only choose to use in the rare occasions that the weather is too bad to sit on the balcony. Kim - This brings us to the second problem. They offer the apartment with working aircon but during our 2 week stay (not finished yet) we twice had nonfunctioning aircons. Making it almost impossible to have lunch in the apartment. We leave the strong sun from 12:00 – 15:00 and eat in the apartment. Apparently there is a known issue with the aircon. The lady who is our contact person told us the problem started when they got a new neighbor (a bank). So why rent an apartment with aircon if you know it won’t work all the time? The first time we complained we heard that she was informed too late in the day and it couldn’t get fixed that day anymore (was fixed around 18:00). I actually told the onsite contact about this problem at 11:00. So how can this be too late? Now, on day 10, we got the same problem again. At 8:00 in the morning exactly the aircon stops and at 8:10 I have sent an e-mail. Then at about 10:00 the concierge comes over asking if it is the same problem as before. Duh, I already told the contact by mail. So his reaction is, ok we will call the aircon guy again. I doubt we will see him today, leaving us in a hot apartment again. Me - The apartment has 3 air-conditioning units, one large unit on the first floor kitchen/dining/lounge area and 2 further units in each of the bedrooms. Unfortunately immediately prior to this guests stay a problem developed with the large unit in the kitchen area, this was caused by some works being carried out in an adjoining unit. We immediately arranged for works to be carried out to hopefully fix the problem prior to the guests arrival. The problem appeared to be fixed and the guest arrived for his 3 week stay. Unfortunately after a few days the unit failed and the engineer was called and arrived to fix the problem on the same day as notified. All was well until day 10 when a further problem developed with the air-con unit. At this time it was discovered that the fault was due to a damaged pipe in the loft space which would require removal of part of the ceiling to make a full repair which was not possible with guests in situ. The guests were advised of this situation and were offered alternative accommodation however they declined. A further temporary fix of the air-con unit was carried out which lasted until the end of the guests stay. As soon as the apartment was empty the air-con unit was replaced with new and has function correctly without fail since. In summary the guest had 2 days without air-conditioning in one room, throughout this period the 2 bedroom units were un-affected. Kim - Another thing they advertise is good internet access. Well, once we got here, we got informed that internet access is a problem. The only place we get access is in the upstairs bedroom. For me, as a business owner, it’s important to have e-mail access all day. Now I am confined to the bedroom to do my business. Me - We ourselves are business owners and rely on internet access when staying in our apartment. The wireless internet is provided by the Marina Village and is usually acceptable but can be variable particularly in bad weather. There are parts of the apartment where the signal is better than others and the upstairs areas i.e. bedrooms and balcony seem to have the strongest signal. If there are any issues then the coffee shop downstairs always seems to have good signal strength as does the neighbouring hotel where you have use of the facilities. Mobile phone coverage is good so tethering is always an option. Kim - The beds in the apartment are very hard. This is more a matter of preference so I will not call this a flaw. But the beds are very rickety and noisy. One of them looks like it may break down any day now. Me - The mattresses for the beds were chosen to be mid-firmness which we were advised was most preferable when a mix of clients are using the apartment. Ourselves and our children have slept on all the beds and find them perfectly comfortable. With regards to the beds being rickety and noisy, one is a four poster bed and the others are 2 double divans, quite different. All beds were new 5 years ago and have had significantly less use than a normal household bed. Kim - Another big nuisance is the lighting. Powers saving bulbs are used throughout the apartment and because the light has a really cold color temperature the owner decided to have some red bulbs in certain fittings. There is one above our dinner table, so every night our entire dinner looks red. Ugh! Me - This has nothing to do with power saving bulbs. There are 3 apartment blocks down each side of the marina village and the outside of each is painted in a different shade of Caribbean colour, yellow, pink and blue. Our building is pink and as a decorative feature and to enhance the look of the apartment at night, 3 pink bulbs were installed in the first floor room. All other lighting is the normal white. Replacement white bulbs are available in the apartment if the guest wished to change them. Kim - We eventually had 4 day's without aircon, we made complaints to the owner, but we didn't get any response. Very bad service!! Me - This is incorrect. The lady who manages our apartment, Nina, lives on-site in Marigot Bay and had almost daily conversations and several visits with this guest. Allowing for the time difference of 6 hours, Nina liased between ourselves and the guest on a daily basis with regard to his requests. We also had direct email communication with him over certain points.

Cette réponse est l'opinion subjective du gérant et non de TripAdvisor LLC.

A Holiday Lettings verified reviewer

Amazing time at your condo
Jan 2014

My wife, my son and I had an amazing time at this condo. The apartments is fantastically positioned for everything we wanted to do. We dived, snorkelled, sailed and swam in the beautiful caribbean se… Plus 

1 Sep 2015

Cet avis est l'opinion subjective d'un membre de Tripadvisor et non l'avis de TripAdvisor LLC. Tous les avis sont soumis à des vérifications de la part de Tripadvisor.

Avis 1-5 sur 5

FAQs

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Utilisez le formulaire Réserver pour verser un paiement provisoire via Paypal ou un compte bancaire. Le propriétaire a 24h pour vous faire savoir s'il accepte votre réservation, auquel cas le paiement sera alors débité.

Si vous avez reçu un devis, il vous suffit de l'accepter et de payer en ligne en suivant les instructions de l'email. Vous pouvez également payer sur la page Gérer vos réservations,

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Pourquoi ne puis-je pas téléphoner à Michelle (le propriétaire) avant d'avoir réservé ?

Vous pourrez échanger vos coordonnées avec le propriétaire/gérant de la location après la confirmation et de la réservation et le paiement complet du séjour. En payant et en communiquant uniquement sur notre plateforme, vous nous permettez de garantir que votre réservation est couverte par notre Politique de protection des paiements.

Si vous avez la moindre question avant de réserver, vous pouvez envoyer un message au propriétaire/gérant à l'aide du formulaire de contact de l'annonce. Une fois que vous avez réservé, vous pourrez parler de la location et organiser votre voyage en vous connectant à la page Gérer mes réservations de vacances.

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Dans la plupart des cas, vous ne payez pas de caution à l’avance. Au lieu de cela, nous sauvegardons vos détails de paiement en toute sécurité et vous êtes uniquement facturés en cas de dommages à la propriété.

Occasionnellement, il se peut que le dépôt de garantie soit inclus dans le coût de la réservation et que vous aurez à le payer directement. Dans ce cas, le propriétaire dispose de 10 jours pour nous signaler les dégradations, dans le cas contraire nous vous reversons votre dépôt de garantie. Si sa réclamation aboutie, nous déduirons les coûts et vous rembourserons la somme restante.

Comment consulter et gérer mes réservations ?

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Comment payer le solde de mon séjour ?

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Comment modifier ma réservation ?

Pour modifier les dates ou le nombre de personnes de votre réservation, vous pouvez envoyer une demande depuis la page Gérer mes réservations. Pour modifier les dates de votre séjour, cliquez sur Modifier la réservation. Pour modifier le nombre de locataires, envoyez un message au Michelle (le propriétaire).

Si Michelle (le propriétaire) est d'accord, il vous enverra un nouveau devis correspondant aux modifications. Vous pouvez le consulter et l'accepter ou le refuser depuis la page Gérer mes réservations de vacances. Vous aurez 48 heures pour agir avant que le devis arrive à expiration.

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