Location de Penthouse à Central Palermo, Palerme, avec Balcon ou terrasse et Climatisation

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Un mot du propriétaire

  • Penthouse
  • 2 chambres
  • Couchages 6
  • Durée de séjour minimum variable
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Informations essentielles

  • Remboursement à 100 % dans les 24 heures après la réservation. Voir le règlement intérieur
  • Plage la plus proche : 8 km
  • Enfants acceptés
  • Voiture non indispensable
  • Climatisation
  • Demander si les animaux sont acceptés

Un mot du propriétaire

Description du lieu par le propriétaire

Plus Moins

Équipements

Chambre et salle de bain

  • 2 Lits doubles
  • 2 Lits simples
  • 1 Salle de bain familiale

Familles

  • Convient aux enfants de tout âge
  • Demander si les animaux sont acceptés
  • Chaise haute

Accès

  • Ne convient pas aux personnes en fauteuil roulant

Équipements

  • Connexion Wi-Fi
  • Climatisation
  • Balcon ou terrasse
  • Accès Internet
  • Chauffage central
  • Cuisinière
  • Réfrigérateur
  • Congélateur
  • Grille-pain
  • Chaise haute
  • Télévision
  • Lecteur DVD
  • Draps fournis
  • Serviettes fournies

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Relations avec les locataires

J'aime accueillir mes invités avec un sourire sincère et leur faire sentir immédiatement au bon endroit pour eux, je voudrais donner les meilleures informations sur la ville, des conseils sur les nombreuses choses à visiter et où les restaurants à manger nos spécialités siciliennes.
Carte

Zone

Carte

Disponibilité

Conditions d'annulation

Remboursement intégral

Remboursement à 100 % du prix dans les 24 heures après la réservation. À condition que le séjour ait lieu au moins 60 jours plus tard.

Remboursement partiel

Remboursement de 50 % du montant payé (déduction faite des frais de réservation) en cas d'annulation au moins 4 semaines avant le début du séjour.

Aucun remboursement

Aucun remboursement à moins de 4 semaines de l'arrivée.

Remboursement à 100 %Remboursement à 100 % du prix dans les 24 heures après la réservation. À condition que le séjour ait lieu au moins 60 jours plus tard.
Réservation confirmée
Remboursement de 50 %Remboursement de 50 % du montant payé (déduction faite des frais de réservation) en cas d'annulation au moins 4 semaines avant le début du séjour.
24 heures après la réservation
Aucun remboursementAucun remboursement à moins de 4 semaines de l'arrivée.
4 semaines avant
Date d'arrivée
* Ces frais nous permettent de gérer notre plateforme sécurisée et d'assurer une assistance 24 h/24 et 7 j/7

Ce qu'il faut savoir

Paiement

Cette location doit être payée sur le site de Holiday Lettings à l'aide d'une carte bancaire ou avec un compte PayPal (jamais par virement bancaire).
Caution: €100,00

En savoir plus

Fumeurs

Oui, il est autorisé de fumer

À propos du propriétaire

Massimiliano P.
Temps de réponse moyen:
3 heures 18 minutes

Dernière mise à jour du calendrier :
22 Avr. 2024

Annonce listée depuis combien d'année(s):
11

Langues parlées: Anglais, Italien
Cet hébergement appartient à une personne privée (consommateur) et non une société. Les réservations ne sont peut-être pas soumises aux lois européennes ou britanniques relatives à la protection des consommateurs. Toutefois, les sociétés Tripadvisor Rentals vous fourniront les mêmes services que pour tout autre séjour.

Ces informations sont fournies par le propriétaire de la société.

Nom de la société

Adresse de la société

Téléphone de la société

E-mail de la société

Autres informations applicables

Avis

4.5
Très bien
42 avis
Excellent
35
Très bien
4
Moyen
2
Médiocre
1
Horrible
0
trishadoy
County Dublin, Ireland

great apartment in heart of centro storico
Apr 2019

Massimo is very welcoming & has lots of useful information. We followed up his restaurant suggestions & loved them. We really liked the apartment which is quite large & comfortably furnish… Plus 

11 Apr 2019

Cet avis est l'opinion subjective d'un membre de Tripadvisor et non l'avis de TripAdvisor LLC. Tous les avis sont soumis à des vérifications de la part de Tripadvisor.

Réponse du propriétaire:
Thanks Patricia. It is a pleasure to know that you have fallen in love with my apartment and its beautiful terrace. It was a pleasure to meet you. Best wishes. Massimo

Cette réponse est l'opinion subjective du gérant et non de TripAdvisor LLC.

Vanessaannita

Great experience!
Mar 2019

We stayed in Massimilianos Appartement for 10 days and had a great time! The flat is really central, it took us 3 minutes to the supermarket, most of the sights are within walking distance, the beach… Plus 

8 Apr 2019

Cet avis est l'opinion subjective d'un membre de Tripadvisor et non l'avis de TripAdvisor LLC. Tous les avis sont soumis à des vérifications de la part de Tripadvisor.

Réponse du propriétaire:
Grazie Vanessa! Siete stati dei buoni ospiti. Un caro saluto, Massimo

Cette réponse est l'opinion subjective du gérant et non de TripAdvisor LLC.

benp3409

Massimo’s magic spot in the centre of the action.
Sep 2018

We had a briiliant family stay here. Massimo is a super guy & his loft apartment offers the perfect respite from all the heat and action of bustling Palermo! Highly, highly recommended!

26 Sep 2018

Cet avis est l'opinion subjective d'un membre de Tripadvisor et non l'avis de TripAdvisor LLC. Tous les avis sont soumis à des vérifications de la part de Tripadvisor.

Réponse du propriétaire:
Grazie Ben, sono lieto della vostra buona esperienza, siete stati ottimi ospiti. Sarei felice di un giorno rivedervi a Palermo. Un caro saluto, Massimo

Cette réponse est l'opinion subjective du gérant et non de TripAdvisor LLC.

Linda Margaret H

Ideal light and spacious terrace apartment as a base for exploring Palermo and surrounds
Sep 2018

Massimo’s Terrace Apartment in Old Town, Palermo We would highly recommend this apartment for its own qualities and ideal location for exploring Palermo and surrounds. The apartment is spaciou… Plus 

25 Sep 2018

Cet avis est l'opinion subjective d'un membre de Tripadvisor et non l'avis de TripAdvisor LLC. Tous les avis sont soumis à des vérifications de la part de Tripadvisor.

Réponse du propriétaire:
Ma che bello!!! Gentili Linda e Jurgen, avete veramente capito come è strutturato il centro storico di Palermo, siete riusciti a descriverlo perfettamente e sono felice della vostra buona esperienza di soggiorno nel mio appartamento e nel suo quartiere, che offre tantissimo, Arte, Mercati e belle isole pedonali. Anche voi siete stati ospiti cordiali e maturi! E' stato un piacere conoscervi e prendersi cura di voi. Sarebbe molto bello, un giorno rivedervi. Un caro saluto da Palermo, Massimo

Cette réponse est l'opinion subjective du gérant et non de TripAdvisor LLC.

ellent683
Boca Raton, Florida

Nice and responsive owner, wish I could say the same about the building and area. Sorry Massimo.
Apr 2018

The building is located on one of the central streets of the city. However, it's not vey safe in the evening and we had to make our point to be home before dark. Second and the most important th… Plus 

12 Apr 2018

Cet avis est l'opinion subjective d'un membre de Tripadvisor et non l'avis de TripAdvisor LLC. Tous les avis sont soumis à des vérifications de la part de Tripadvisor.

Réponse du propriétaire:
Dear Ellen, thank you for having stayed in my apartment and for expressing your opinion. If on the one hand I appreciate your recognition on my person by calling me "Dear and Attentive", on the other hand I do not understand why after spending seven days of vacation, you do not mention the apartment, its comfort, size, furnishings , accessories, cleaning, the quality of sponges, mattresses, etc ...; none of this has been mentioned. Now you will forgive me if we go into detail: 1 ° You yourself admit that the building is located in one of the central streets of the city, so I do not understand how it can 'have impressed you, considering it unsafe, when the strength of my apartment and all the apartments that fall on Via Maqueda, it is precisely the security and proximity to all the main attractions. This is not just me, but it would be enough to read the reviews already written by my guests, not surprisingly many of these exalt among the many things, often the location of the apartment and its serenity. 2 ° Please mention that the apartment is located on the sixth floor of the building without a lift and therefore do not recommend it. Ellen, once again affirm unclear things, because just look at the photographs published and realize that the whole building is made up of a maximum of four floors and my apartment, being an attic is on the fourth and last floor. I inform you, that most of all the buildings in the historic center, are without a lift, being considered historic. 3° You complain that to throw the trash the bins are just a few blocks away. How do you want me to answer this statement? Do not you think that if you are a guest in a city, do you have to adapt to the services offered by the administration? Ellen, the bins are located a few meters from Via Maqueda and we all adapt to this short distance, but for your idleness you have decided to stack, all the trash created in seven days of stay at the foot of the building inside of the concierge. Does this seem like a good behavior? So much so that on the day of check-out I was forced to ask your husband for help to help me throw nine bags of garbage in the appropriate box. 4 ° Thank me for providing the transfer service from the airport to the apartment the day of your arrival and vice versa the day of your departure, but add that you seemed exaggerated 120 euros required by me for both services. I suspect that your complaint is a pretext, since when you booked your trip, which occurred on January 19, 2018, you knew that this was the compensation I requested. Therefore you would have had the opportunity not to accept this service until the day of your arrival on April 2, 2018, and arrive in the apartment independently, so I find your complaint to be inappropriate and in bad taste, after you have had the privilege that you come to take personally with my car traveling the first 40 kilometers to get to the airport, another forty to accompany you in the apartment and vice versa the day of your departure, for a total of 160 kilometers. I do not understand why you have never mentioned to me these perplexities, considering that personally I took care to take you and accompany you and we spent hours in the car for these transfers, we always had a good conversation and nothing presaged your behavior , therefore I am sorry but I can calmly note that yours are not very objective points of view. Ellen, thank you again for your review, but said frankly and reluctantly, I find it a pretext perhaps fruit of a hasty judgment. I hope to have my guest back and to exchange every impression, as if by mature people. Gentile Ellen, grazie per avere soggiornato nel mio appartamento e per avere espresso il tuo giudizio. Se da un lato apprezzo il tuo riconoscimento sulla mia persona definendomi “Gentile e Attento” , dall’altro non comprendo perchè dopo avere trascorso sette giorni di vacanza, non fai nessun cenno sull’appartamento, sui suoi comfort, la grandezza, l’arredamento, gli accessori, la pulizia, la qualità delle spugne, i materassi ecc…; niente di tutto questo è stato mensionato. Adesso mi perdonerai se entriamo nel dettaglio : 1° Tu stessa ammetti che l’edificio è situato in una delle vie centrali della citta’ , pertanto non capisco come puo’ averti impressionato, ritenendolo poco sicuro, quando il punto di forza del mio appartamento e di tutti gli appartamenti che ricadono su Via Maqueda, sono proprio la sicurezza e la vicinanza a tutte le attrazioni principali. Questo non lo dico solo io, ma ti basterebbe leggere le recensioni gia’ scritte dai miei ospiti, non a caso molti di questi esaltano fra le tante cose, spesso l’ubicazione dell’appartamento e la sua serenità. 2° Fai cenno che l’appartamento si trova al sesto piano dell’edificio senza ascensore e pertanto lo sconsigli. Ellen, ancora una volta affermi cose poco chiare, perché basta guardare le fotografie pubblicate e accorgersi che tutto il palazzo è formato da un massimo di quattro piani e il mio appartamento, essendo un attico si trova al quarto ed ultimo piano. Ti informo, che la maggior parte di tutti gli edifici del centro storico, sono sprovvisti di ascensore, essendo ritenuti storici. 3° Ti lamenti che per buttare la spazzatura i cassonetti si trovano a pochi isolati di distanza. Come vuoi che ti risponda a questa affermazione? Non ritieni che se sei ospite in una città, ti debba adeguare ai servizi offerti dall’amministrazione? Ellen, i cassonetti si trovano a pochi metri da Via Maqueda e tutti noi ci adeguiamo a questa breve distanza, invece per la vostra pigrizia avete ritenuto opportuno accatastare, tutta l’immondizia creata in sette giorni di soggiorno, ai piedi del palazzo all’interno della portineria. Vi sembra questo un buon comportamento? Tanto è vero che il giorno del check-out mi sono visto costretto a chiedere aiuto a tuo marito affinchè mi aiutasse a buttare nove sacchetti di immondizia nell’apposito cassonetto. 4° Mi ringrazi per averti fornito il servizio di trasferimento dall’aeroporto all’appartamento il giorno del vostro arrivo e viceversa il giorno della vostra partenza, ma aggiungi che ti sono sembrati esagerati 120 euro da me richiesti per entrambi i servizi. Mi viene il dubbio che questa tua lamentela sia pretestuosa, dato che al momento della prenotazione del tuo viaggio, avvenuta il 19 Gennaio 2018 , hai saputo che questo fosse stato il compenso da me richiesto. Pertanto avresti avuto la possibilità di non accettare questo servizio fino al giorno del tuo arrivo il 2 aprile 2018 , ed arrivare in appartamento autonomamente, quindi trovo inappropriata e di cattivo gusto la tua lamentela, dopo che hai avuto il privilegio che ti venissi a prendere personalmente con la mia automobile percorrendo i primi 40 chilometri per arrivare in aeroporto, altri quaranta per accompagnarti in appartamento e viceversa il giorno della vostra partenza, per un totale di 160 chilometri. Non capisco perché non mi hai fatto mai cenno di queste tue perplessità, considerato che personalmente mi sono preso cura di prendervi e accompagnarvi ed abbiamo passato delle ore in macchina per questi trasferimenti, abbiamo sempre avuto una buona conversazione e nulla faceva presagire a questo tuo comportamento, pertanto mi dispiace ma posso serenamente constatare che i tuoi sono dei punti di vista poco obiettivi. Ellen, ti ringrazio ancora per la tua recensione, ma detto con tutta franchezza e a malincuore , la trovo pretestuosa forse frutto di un giudizio affrettato. Spero di riaverti mia ospite e scambiarci da vicino ogni impressione, come da persone mature.

Cette réponse est l'opinion subjective du gérant et non de TripAdvisor LLC.

Avis 1-5 sur 42

FAQs

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